Alla inlägg under september 2008

Av Louise - 30 september 2008 22:05

Hejsan hoppsan.

Idag blire bloggande från den trevliga lilla byhålan Söderköping.

Har spenderat nästan hela dagen här.
Åkte hit med bussen vi 13-tiden, träffade LottaPotta, vann 370 spänn på Kullen och va på BVC. Olivia väger nu hela 11,5 kg och är 84.5 cm lång =)
Sötaste tjejen ever.


Inger sa att hon är jättetidig med språket. Klart hon är, hon har ju Lojzan till mamma =)


Sen åkte vi hem. Väntade in mor o far för att sedan glida mot Olivias farmor o farfar.

Där blev vi bjudna på äppelpaj, ska nog sno åt mig det receptet för den pajen smakar kalasbra :D

Tycker om dom. Det är alltid trevligt där. Sen kan jag känna ibland att det är jobbigt att de inte hör av sig o så, men det är borta när vi är där.


Fick höra en glad nyhet idag med. Det är kul. Jag hoppas vi ses mer nu =)
Tycker verkligen det ska bli jättekul.


Sitter o pratar med Josie på msn. Biljetterna är bokade nu till Gbg. O det ska bli så nice, dels att träffa henne och dels att komma ifrån Norrköping, skola o jobb för en helg.

Haha, vi diskuterar grabbar lite. Jag är trött på singellivet nu o kan tänka mig att gifta mig nu, helst igår. Haha.
Gud vad skönt det skulle vara att va stabil igen. Men samtidigt är det faktiskt kul att vara singel. Men jag är trött på att aldrig veta. Veta vad någon tycker om dig, veta om det kommer bli något eller om man blir besviken som vanligt =)
Tänk vad skönt o veta att du har någon att komma hem till efter en utekväll med tjejerna. Nån som ligger där hemma o väntar med barnen =) Myyys :)


Matte kom ju o plinga helt oväntat på min dörr igår. Haha, han är rolig den killen. Jag blir glad av honom och han får mig o skratta =)
Vi hängde lite, käka lite mat, möspös o sen gick vi o la oss. Han fick låna soffan inatt. Körde iväg honom när jag gick o hämta min lilla Fisunge.


Fisen ligger hos morfar o sover, o själv ska jag spendera min natt på en skinnsoffa, me dont like =)

Och seriöst, jag skulle nog tagit bussen hem. För nu får jag gå upp vid sex istället för o komma hem vid 7-tiden o fixa oss o få iväg Fisungen till dagis. Haha, frivilligt! Vem gör något sådant?


O idag köpte jag mitt vibbkort med. Så nu ska det dallras =)

Bara denna jävla mage blir bra. Men men, det kanske går ändå.

Imorn ringer jag om den inte mår bättre. Jag lovar =)


Och vet ni vaad???

Jag har kört bil idag.

Faan jag vill verkligen ha en bil, o inte vilken bil som helst. Bara min pärla eller en likadan.
Tänk om pappa kunde få nån knäpp o skänka bort sin bil o köpa ny. Moha!


Så idag har vart en bra dag. 370 spänn rikare, ett vibbkort införskaffat och bilen drivad =)


Kärlek <3


Av Louise - 30 september 2008 11:19

Nu börjar den här bloggen bli i högsta grad levande igen.
Okej, jag har inte många läsare ^^

Haha, men när jag bytte hit från metrobloggen låg jag på ca 30 läsare, inte mycket o hänga i julgran. Men nu är jag uppe på minst 50 nästan varje dag. Det tycker jag om =)


Keep reading thanks :D


Kärlek <3

Av Louise - 30 september 2008 11:04

Igår var magen bättre.

Idag gör den jätteont igen. Så idag ska jag ringa.
Senare för jag har inte tid nu.
Eller jag har tid o ringa. Men jag har inte tid o komma dit. Så illa är det.


Nu ska jag snart hämta Fisungen sen ska vi ut till Sörping o gå till BVC. Ska vägas o mätas o se hur mycket hon kan prata m.m Kommer nog inte vara några problem med tanke på hur mycket hon pratar.

haha, igår fick hon en godisbit av Bella.
När hon ätit upp den vände hon sig mot Bella o sträckte fram armen o sa:
Jag ska ha mer.
Haha, fan va vi garvade.


Förstår inte var alla ord kommer ifrån. O speciellt inte meningarna... COOLA UNGE!


Idag fick jag mitt nya bankkort med, kort på kort ni vet :D Sötaste bebisen.


AOUCH min mage. I dont like this. Jag har inte tid med att det skulle vara nått. Kan det gå över. NU TACK!


Kärlek <3

Av Louise - 29 september 2008 23:43

Sitter i soffan, har precis sövt Fisen.

Alldeles för sent men så blir det ibland.

Speciellt eftersom att det var idol, o sen kom Matte o åt med oss o sen skulle vi sova men då var hon uppe i varv så vi såg på Magnus med o sen blev det sova.


Jag är skittrött. Borde sova. Har inte riktigt lust än. Snart så. Hoppas jag.


Haha, måste berätta en rolig grej.

Imorse på G till dagis så går man nerför en ganska stor stentrappa. Så jag studsade ju ner vagnen där med Fisen i. O då titta tanten på oss o sa Vilka patenter, att de inte hoppar ur.

SKulle sen berätta detta för Bella när jag körde ner Linnea för en likadan trapp. Haha.

B: Va?

Jag: Ja men du vet väl vad patenter är?

B: Nae...

J: Jo men det är ju uppfinningar.
B: Tyst en stund....Mena hon tuttarna då eller?


Haha, faaan va jag garva =)


Nu ska jag sova.

Kärlek <3

Av Louise - 29 september 2008 11:52

Bästa.


Lojzan är kär.


Bästa.


Kärlek <3

Av Louise - 28 september 2008 21:53

Fuck it.

Skulle ta på mig min kavaj nu när jag gick ut för o joina Jimmy o Sara i en smokefika. Skulle knäppa kavajen o det gick inte. Och nej, inte för att jag gått upp i vikt, utan för att min mage är så supersvullen. Men hallå?

Vad är detta? Och vad vill det med mig?


Seriöst jag pallar inte mer ont i magen. Jag vill inte.

Jag vill vara bra.

Jag vill kunna gå en sväng utan att det gör ont.


Hur ska jag kunna få Fisungen till dagis imorn om det fortfarande gör ont. Och hur ska jag kunna få skolarbete gjort. Daaah!!!


Nae ni. Nu ska jag snart sova med min prinsessa.


Kärlek <3

Av Louise - 28 september 2008 20:04

Fan jag hatar mitt humör varannan söndag då jag har haft en jobbarhelg, vilket innebär att jag sover lite och är hemma lite och ja, gör allt lite.

Nu har jga iof vart hemma ganska mycket den här helgen. Var ju sjuk i fredags, men låg i feberfrossa o mådde skit o hade jätteont så det gjorde ju inte nått för min hemmahelg.
Igår jobbade jag stängning o sen drog jag till Krookus för Partajus. Det var nice. Men innebar en sen hemgång och klockan var minst fyra innan jag kom i säng. Upp kl 8, inte för att jag behövde inte. Bara att min hjärna sa åt min kropp att inte sova mer. Okej, tack för den!

Jobb började 11.30 o jag fick gå hem 13.30 Det var nice. Jag ville hem, o sa åt Alex att om vi säljer dåligt så går jag gärna. Känner mig som en gnällis. Men min mage kändes verkligen inte bra. O jag förstår inte varför det ska göra så ont. Vad är fel liksom?

Kan det va att jag känner lite stress o press nu med skola, antologi, hemtenta, jobb och umgås med vänner. Jag hinner liksom inte. Tiden räcker inte till. Nånting måste jag underprioritera lite nu. O jag tror det får bli att jag ska jobba lite mindre på helgerna. Iaf fram till jul. Det är ju bara Nov o Dec. O se hur jag mår då. Då hinner jag få mer gjort från skolan. Täntke ta bort fredagsstängningen så jag har den kvällen på mig att bara vara.

Men samtidigt är det skittråkigt För jag är van att ha fullt upp när inte Fisen är här. O sitta ensam en fredagkväll känns bara fel. Men kanske att jag behöver det för o må lite bättre.


Nu är det bara en vecka kvar med Jimmy i huset. Känns la både bra o tråkigt. Ska bli skönt o få tillbaka mitt hem. Och det är bara mitt liksom.

Men samtidigt kommer det nog bli ganska tomt. Det är ganska nice o ha honom här o snacka lite skit o så. Men sju veckor är lång tid. Lång tid som iof har gått riktigt fort.


Fisen kom hem tidigt idag eftersom att jag slutade tidigt. Det var skönt. Jag saknar henne massor när hon är borta. Samtidigt är det ett bra tillfälle för mig att träffa kompisar och jobba med mera. Speciellt eftersom att mina vänner inte har skaffat så mycket barn, så för dom är umgås samma som gå ut, eller dricka alkohol. Jag är gärna på o gå ut, som singelmorsa så måste man ju checka marknaden, haha! Men jag dricker inte så ofta. =) Till exempel så va jag supernykter igår. Även om folk verkade tro att jag va lite tankad som Matte uttryckte sig. Det är ju skönt, tror ffolk att jag är småfull så äre ju ingen som tjatar på mig om o dricka :D


Men iaf, min lilla Fis kom hem. Det var skönt o ha hela söndagen för varann. jimmy stekte pannkakor o vi mös här hemma. Jag vågar ju inte liksom gå så långt för annars hade vi gett oss ut. Det var ju fint väder. O nu på kvällen satte vi oss i soffan o kolla klart på Singing Bee, o Fisen låg i mitt knä, hon somnar aldrig så. Men jag satt o sjöng Almost Lover för henne. O hon slockna nästan direkt. Det var så jäkla myyyys!

Jag älskar dig min lilla prinsessa!


O förresten alla: www.bloggus.blogg.se

Det är där det händer =)


Kärlek <3

Av Louise - 28 september 2008 15:25

Just i skrivande stund står "sambon" o steker pannkakor till oss. Ska bli gott =)


Gick hem tidigare från jobbet. Vi sålde inte på så jävla bra. Och min mage gör ont som satan. Plus att jag var skittrött.

 Men men.


Flus varför är du inte online. Vi ska ju diskutera bloggusidéer :D


Kärlek <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards