Alla inlägg den 1 september 2008

Av Louise - 1 september 2008 22:58

Just det, gick ju en snabbsväng på stan idag. Asså bara in på Hm typ...

Haha. Där träffa jag en gammal, gammal, gammal kompis. O det första hon sa när vi sågs var: Oj, du ser trött o sliten ut.


Mmm, så ser jag ut efter en jobbhelg, plus nada smink och pluggat hela dagen/slumrat lite.


Gaaah!


Men imorn kommer jag nog va lite piggare.

Men imorn är det heldag i skolan. Vet inte om jag är riktigt redo, haha!

Min sambo är försvunnen, eller nae. Han brukar vara sen som fan.
Men jag tänkte nog fasen gå o sova nu. Orkar inte vänta in honom.


Kärlek <3

Av Louise - 1 september 2008 21:14

Fan jag brände mig i helgen på jobbet. Offer för detta blev min stackars arm... O det gör så ont. Stackars lilla arm.

Men iaf, det jag skulle komma fram till var att min katt fick psykbryt, förlåt, jag tycker om dig massa men du fick det =), och hon rev iaf sönder mitt brännsår. O skojja att det svider. O skojja att det nog fasen gör sjukt mycket ondare nu än när jag gjorde illa det.


Va hemma hos syster idag, drog sen vidare mot stan o käka lite o köpte en klänning till Linnea o jag köpte en tröja till mig. Me like!

Vet inte om jag kommer lämna tillbaka den :) Men jag köpte den iaf, haha!


När jag läste Sandras profil på hennes blogg hade hon skrivit att hon skulle skriva en ny profil eftersom att hon inte var samma person nu som då.
Jag kan själv känna så himla mycket att det hänt massor med mig på två år. Kanske till o med ännu mindre. O jag tror inte riktigt jag är samma person.
Därav tror jag att jag trivs så bra i den nya bruna färgen. Den känns som "nya" Lojzan. Det där långa, blonda håret. Det är "gamla" Lojzan.

Om man tänker på allt som ändrats på två år o ändå är ganska mycket precis likadant. Det som är största förändringen är la att jag är singel, och jag är mamma. Samt att jag för första gången inte tycker att ensamheten är så skrämmande.

Jag är lycklig nu. Även om jag kan känna mina depp-perioder som är pain, och även om jag känner att jag kanske saknar något, eller rättare sagt någon.

Jag var lycklig förut med, så missförstå mig inte. Men jag är lycklig på ett annat sätt nu, på ett ärligare sätt.

Att bli singel var det bästa som kunde hända för mig. Även om jag älskade honom mest av allt på denna planet, o fortfarande är han speciell, o kanske kommer han alltid vara, vad han än gör och hur han än beter sig.


Just nu sitter kissebebis o jag o ser på CSI, samt bloggar o kollar andra saker. Yes, jag är tjej, o jag kan göra massa saker samtidigt.


Imorn är det skolan som gäller. O det är la lite sisådär kul. Ska lämna Fisen på dagis 8,30 o sen ska jag va i skolan 10,15. Så jag ska läsa i den boken innan där. Eftersom att jag lagt all energi på hemtentan som fortfarande inte är klar. Det är ganska mycket kvar. Men det kommer la gå bra bara jag börjar skriva. Tänkte nog börja imorn med den ena frågan. O sen på onsdag på nästa fråga. Om jag hinner, ska ju va i skolan med. O sen kan jag börja på Liedmanboken på torsdag o hinner nog klart med den frågan på fredag. Sen i helgen så har jag Fisen. Då ska jag ta det lugnt med skolarbete o vi ska bara mysa o busa o vara söta ihop =)


Haha. Bella skickade om att jag skulle göra IQ-test.
Fick 113 vilket visst var övernormal :D Wihii!

Hade bättre resultat än 80% av populationen. Det ni =)

Lillasyster fick 107 det är fan bra det med :D

http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html

Har ni lust att kolla vad ni har så gå in på länken :D


Nu ska jag se klart Filip o Fredrik.
Sen ska jag sova.
Eller om min kära sambo kommer hem så kanske jag är lite social.
Haha, han är verkligen aldrig hemma.


Kärlek <3

Av Louise - 1 september 2008 13:39

Fan va kul det är, men nu har jag precis haft lite lunch, så nu ska boken öppnas igen. Hinner la läsa en timme lite drygt till innan jag måste gå o hämta Fisungen. Min bebiiiis, ska nog vidare hem till syster sen med. Hon är ju singelmamma hon med nu. Haha, eller iaf "gräsänkamamma" eftersom att Jochen är iväg o ska jobba 3 veckor. Fatta vad länge, men det borde ju bli lite traktamente o sånt så det blir ju ändå pengar :D


Krook, seriöst, är jag dum nu också? Jag fattar verkligen inte. Haha, berätta då! Jag minns inte. Vem sa så, har jag sagt så? Eller va, vad?


Nej återgå till skolböckerna.


Kärlek <3

Av Louise - 1 september 2008 10:43

Idag ska vi boka biljett till Håkan.... HÅKAN!
Älska Håkan, han är lycka, o kärlek. O så jäkla mycket 2006.
Fisen som skuttade runt i magen o jag mådde tokilla så fort jag satte på en Håkanlåt.

Klubbland var det enda som fick mig att känna glädje där ett tag.

Tillsammans med Fisen i magen då.


Det har blivit svårt att älska,
när all kärlek lett till besvikelse
Och compadres
Lever på gränsen till förintelse
Compadres, ni trodde man kunde svika kärlek
Men det kan man inte


Nu är den bokad. Min biljett =)
Fan va nice det ska bli. AK o jag ska nog göra nya tröjor med :D

Haha. Vi är fjortisar när det gäller Håkan :)

Den här pojken har aldrig riktigt sett nån i ögonen
och jag förstår om du skulle träffa nån bättre sen
men månen är död när jag tänker på det
och himlen är gjord av sten


Mina armar är alldeles blå efter den här jobbhelgen.
O mina kläder blev stulna igår. Det är la lite skumt? Va fan, vem tar ett par jobbarbyxor o en jobbskjorta o ett skåp där?

Ja menar, alla som kommer dit har ju kläder med sig eller på sig.

O även om dom inte har det så är ju liksom inte samma storlek. Va fan!


O kisse ligger där hon brukar, på mattes boobs.
Så nu ska vi plugga lite. Jag är så jväla sliten, orkar egentligen inte. Men måste verkligen läsa massa idag med... Gaaah!


Fisen kom hem igår, min älskade prinsessa.
Det är bara lite småjobbigt söndagar. För jag är oftast helt slut efter helgen, eftersom att man både jobbar o försöker hitta nått tillfälle till att umgås med en kompis eller två. O hon ville verkligen inte somna igår. O jag ville verkligen somna. Det blev lite jobbigt. Men vi fick till det till slut o somnade båda två :)

Hon hade fått en film av mormor o morfar.
Teletubbies, o jag som haaataaaar teletubbies. Haha. Men hon gillade det.
Gaaah, sämsta nånsin :D

Men hon va så söt, slängde fram väskan till mormor, o hon öppnade så Fisen kunde rota fram sin film o så gav hon den till mig så jag kunde starta den. Har jag världens smartaste lilla Fis elleR? O världens sötaste.. JAJJEMEN!


Och vad vet du om kärleken?
Förrän du förgäves hatat den...
Och vad vet du om hur hjärtat kan bränna?
För kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva...


Helgen var fin o bra, kanske inte riktigt lika nice som förra helgen. Men kanske ändå ganska bra.
Lojzan tycker om.

Om det bara kunde vara annorlunda.

O om det bara kunde vara lite enklare.


"Nej du ska inte flytta dit. Du kan ju inte lämna mig här. Det blir inte samma sak. Jag kan nog göra så du inte vill flytta."

Fatta att det är September idag. Shit asså, September. Tiden går alldeles för fort. Alldeles för fort. Idag är det Fisens dopdag. Asså, hon döptes för ett år sen. Hon är stor nu min bebis. Världens bästaste. O hon blir bara bättre o sötare o roligare för varje sekund, minut, timma o dag som går.

Alla har dragit tillbaka till sitt nu. Sommaren är över på jobbet. Skolan har dragit igång o vardagen rullar på igen. Som vanligt liksom.

Men man har ju lite o se fram emot.
I Okt ska vi ju gå o titta på Björn Gustafsson, o i Nov ska vi ju titta på Håkan. Älska Håkan!

Jag tänkte klämma in en liten tur till Götet med någon helg. Vill ju verkligen gå o titta på Frölunda. Men jag ska lura med Erik, det är ju så jävla coolt o se dom i Skandinavium. Är det match en lördag så kan man ju åka över dan bara... Gå på stan lite innan matchen o käka o så. O sen åka hem efter. Erik, du ser min plan va? Ska vi boka en match? =)

Skulle va kul med en roadtrip =)

18:e Okt mot HV71

Det låter la bra?


Sen den 25:e okt spelar dom i Cloetta Center.. Bokat =)


Nu ska jag faktiskt studera lite :D

Kärlek <3


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards