Alla inlägg under juli 2008

Av Louise - 11 juli 2008 10:55

Hola amigos. Idag kommer ingen sammanfattning av husbilssemestern, ni slipper det =) Idag är det rensahuvudetskriv.


Idag är det den elfte juli tvåtusenåtta. O för två år sen var gänget på Skansen o levde livet. I år sitter jag på husbilssemester med min älskade lilla dotter som jag hade i magen då. Utan att egentligen veta om det, men jag anade.

Idag är dagen som jag betraktar mig själv som singel i två år. Jag vet inte riktigt om det är så egentligen, för vi var tillsammans ett tag till efter den här skansenresan, men det var inte många dagar. O för mig tog det nog slut egentligen redan innan Skansen, men det var då som droppen gick för mig.

Standardrepliken som kom gång på gång där uppe var: Nu är Lojzan singel, ska vi ut o ragga?
Men inte kom vi ut inte. Haha, vi satt o hade skitkul hemma istället. Ja eller hemma hos AK:s farmor.

Men iaf, det jag skulle komma till var att den elfte juli tvåtusensex blev jag singel och den elfte mars tvåtusensju kom Fisen. 8 månader efter att det tog slut med andra ord. Jag hade bara vart med barn en månad när vi bestämde oss för o gå skilda vägar =)
O en månad senare ändå så fick jag svaret på stickan.
Bästaste Fisen var i magen =)


Kärlek <3

Av Louise - 10 juli 2008 21:51

Location: Uddevalla.


Så då är dag två till sin ända o vi ska snart gå o sova.
Ja det är fan dags. Skittrötta är vi allihopa. Pappa hade tänkt o se film på datorn eftersom att digitalboxen inte funkar här. Så jag får la blogga lite fort innan dom ska ha den. Sen blire o hoppa i säng för mig.

Idag gick vi lite på stan i Smögen, ja eller längs den där nyinvigda Smögenbryggan eller vad det heter.
Det var väl nice, inget speciellt.
Åkte sen vidare mot Lysekil o där gick vi på toa. Ja eller mer en bajjamajja som jag enbart tittade in på innan jag insåg att det inte skulle funka för mig o kissa på den.Så jag gick tillbaka till hsubilen o vi rullade vidare. Ja vi ska ju liksom inte kissa i husbilen än. Haha, som mamma sa. Kanske när vi är lite mer vana.


Sen åkte vi mot Uddevalla där vi skulle ta nattstoppet. Stannade till på en camping som inte var sådär superbra, men den är okej. Stranden var inte så jättefin, o lekparken för Fisen var småtråkig. Men men, det funkade.
Det är ju bara för natten. Imorn styr vi mot nya mål. Mitt önskemål är Halmastad eller Falkenberg, där finns det stränder :D


Nu ska jag iaf lägga ner det här. Är skittrött.
ska bjuda på min klipska mammas diskussion med pappa förut först. Eller nått:

M: Jag är sugen på nått.
P: Men vi går in o köper nått fikabröd då.
M: Nej men nått käk alltså.
P: Ja men vi kokar lite korv o käkar korv o bröd då.
M: Nej men lakrits.


Bra mamma!


Kort kommer i bilddagboken inom kort :)
Är mest på Fisen inga fina naturbilder från städer eller så..
Illa Lojzan, Illa!


Kärlek <3

Av Louise - 10 juli 2008 00:23

Fuck när man skriver så långt, o sen försvinner allting. Det händer mig fan ofta. Det kanske inte är meningen att jag ska blogga :D Men det gr jag ändå :D


Nu är dag ett på husbilssemestern avklarad. Fisen o jag tillsammans med mamma o pappa i en husbil på inte särskilt många kvadrat. Trodde nästan vi skulle strypt varann vid det här läget. Haha, men vi lever o mår bra.
Fisen o jag nanar udde här i våran sovalkov. Det är mys. Vi har jättestor o fin säng, o ett litet fönster så vi kan titta ut. Myspys!
Mamma o pappa sover där nere. Men inte alls lika fint som oss :D


Vi kom iväg vid 11 imorse, trodde nästan vi skulle komma iväg tidigare, men det skulle duschas o packas o grejas. Fisen o jag vi väntade o väntade. Men till slut så kom vi iväg.
Det började med att mamma o jag fick oss ett skrattanfall där vi satt där bak. Busan skulle envisas med att lägga sig mellan Fisen o pappa i framsätet o man såg nästan paniken i pappas ögon :D
Vi drog oss mot Norrköping där pappa skulle hämta GPS:en hos bror. Redan där tänkte mamma rasta Busan. 30 min efter avfärd. Men seriöst mor =)
Vi hann iaf halvvägs till Linköping innan mamma sprang ut med Busan o pappa fick tanka.

Sen åkte vi mot Gränna, där letade vi kaffefilterhållare. Vilket vi inte hittade, åkte vidare till A6 o där hittade Lojzan en på Clas Ohlsson, man kan alltid lita på Classe :D


Vi tog ju vägen genom Göteborg, fina vackra Göteborg. Varje gång jag åker förbi eller till den staden så skriker hela min kropp
Här ska vi bo!

O varje gång skriker Göteborg.
Här ska Lojzan o Fisen bo!

Men vi får se hur det blir. Plugg två år till, o på två år kan mycket hända.
Vill ju inte ta Fisen från dem hon älskar mest, och som älskar henne mest. Men samtidigt så vore det ju en dröm som skulle bli sann.


Men iaf, semester ja. Till slut hittade vi till Smögen o nu ligger vi på en camping strax utanför. Imorn ska vi antagligen in i själva Smögen o sola o bada lite. Nice nice. Kanske att jag träffar min Brosch Anna Panna som har dragit sig från Norrköping för o leva på västkusten. Me like!
Så förhoppningsvis så blire en tur o träffa henne. Vi lever på hoppet.


Annars så vet vi inte riktigt vart vi ska ta nästa stopp. Det ända vi vet är väl att vi kommer vara tillbaka i Sörping på lördag. Nice nice.
Guu va glad jag är att jag tog med datorn. Det är skönt o ha den lite granna.


God natt mina vänner.

Kärlek <3

Av Louise - 8 juli 2008 12:50

Nu har Fisen o jag vart ute. Träffade Sofie o den lillabebisvovven, jättesöt.
O sen gick vi hem till Lotta o tog med henne ut i regnet med deras vovve. Jättesöt den med :)

Olivia plaskade omkring i regnet o blev dyngsur =) Men nu ligger hon o sover lite :D
Jag ska slappa lite jag med.
Ikväll måste jag hem o packa, antingen innan eller efter jobbet. Vi får se.


Stängning ikväll. Det lär la kanske inte gå lika bra som igår, men nästan :D
Lojzan tar nog disk ikväll.


Haha, Mattias frågade om jag va desperat eftersom att min blogg heter som den gör. Men det är jag faktiskt inte, tycker det är en rolig rubrik bara :)
O Steff som frågade om min tatuering.

Ska du ha alla dina barn på ryggen sådär? Eller hur gör du när du får fler barn?

Haha, nu är det ju så att jag är DÖMD till ett liv i ensamhet, eller hur Erik =) Men om jag nu skulle lyckas med o skaffa pojkvän vartefter o sen en liten bebisbror tilll Fisen ;) Så kommer även dom namnen hamna på min kropp, o platserna är redan utsedda. Underarmen o på benet. Två barn till, mer blire inte ;)

När jag sa till honom att jag ska tatuera porträtten sen med så tyckte han jag va lite dum i huvudet :D HAha! Men det kan jag ta :)


Nu ska jag slappa.


Kärlek <3

Av Louise - 8 juli 2008 01:04

Nu är jag hemma, fast ändå inte hemma. Är ju i Sörping o spenderar lite tid.
Imorgon blire långisprommis.
Eventuellt att vi skulle ta badet, men braiga Lojzan glömde badkläderna hemma. Jävla Lojzan!


Stängningen idag var på topp. Lobbyn är jävla fin.
Lojzan putsade fönster o bordsben samt gjorde toaletter o tacklådan :D

Tiden gick fort. Kanske för att jag jobbade med bästaste Carlsson som är en rolig prick :) När han inte ska vara värsta besserwissern, men jag tycker om honom ändå, men inte just då kanske :)
Haha, roligaste kommentaren jag fått från honom var på Maxis personalfest, han dementerar att han sagt detta men jag vet. För jag var nämligen nykter eftersom att han fick mina drinkbiljetter. Men iaf.
Lojzan, först hatade jag dig, men nu älskar jag dig för du är så jävla skön.
O sen därpå fick jag en puss på kinden.
Sötaste =)
O det har faktiskt hänt... På riktigt :D

Anledningen till att han inte tyckte om mig i början var för att jag kallade honom rondellenpack, haha! Tål lite skämt :P


Nu ska jag sova. Stängning imorn med.


Förresten så är husbilen hämtad o semester blire på onsdag.
Plus: JAG FICK VA MED FISEN IDAG, O IMORN! 


Kärlek <3

Av Louise - 7 juli 2008 12:12

Om en timme åker jag med bussen till Sörping.
Ska dit o pussas massa med min lilla tjej. Sen vänder jag o tar bilen in till stan. Där blire en stängning, plus att jag ska hämta lite kläder o så, för det skiter jag i o dras med på bussen :D


Mamma ringde för fem min sen.

Lever du?


haha, jag sa faktiskt att jag tar 9-bussen om jag är vaken. Nu råkade Lojzan vakna kl 11.55, så jag missade 9-bussen ganska rejält.


Nu ska syster o jag leta nyckel.


Kärlek <3

Av Louise - 7 juli 2008 00:21

Så där. Emilia o Andreas har åkt hem nu.
Vi har haft myspys, snackat lite skit o gamla minnen o sånt där kul :D
Vi har kommit på att vi börjar bli gamla haha.
För två somrar sen så inkluderade alla våra planer alkohol, ja inte för mig då, eftersom att jag var nykterist javisst med min lilla Oliv i magen. Men för dom. Eller, ja jag ahr aldrig druckit särskilt mycket alkohol så jag va nog nykterist javisst innan jag fick reda på det med. Men iaf  =)


I sommar har det vart ganska dåligt med såna grejer. Idag skulle vi försöka få till lite, men det var väl bara jag o Emilia som var sugna, så nae. Det blev inget.


Imorn tänkte jag först försöka ge mig ut till Sörping med 09bussen, men jag tror jag ska ta mig lite sovmorgon o försöka åka med dom när dom hämtar husbilen. För jag måste ju ändå köra hem SAABen. O va jag ska köra :P
Sen stänger jag imorn o då ska jag köra bil. O på tisdag stänger jag o då ska jag med köra bil.

Sara ville låna min cykel, den har jag tänkt o låsa in i lägenheten om jag åker. Eventuellt ta med den till Sörping. Så jag sa att om hon hittar min nyckel till imorn så får hon låna den. Hon blev sur o gick :)
Men det stör mig sjuuukt myc ket att veta att en av mina nycklar är borta. Eftersom att det är jag i slutändan som kommer få betala för det o det vill jag fan inte göra när jag inte är den skyldiga till o tappa bort den.
Plus att det stör mig jävligt mycket att den är borta eftersom att det finns gånger som Sara behöver komma in i min lägenhet o så. Plus att det är skönt o veta att hon som bor närmast mig har en extranyckel. Men nu är den alltså borta.
Jag hoppas hon verkligen går in för o leta efter den. För jag vill ha den.
Först så sa hon att den låg i min skötväska. Men den rota jag igenom o där låg den inte. O sen hade Bella tagit den. Men jag är nästan hundra på att Sara haft nyckeln efter det. Så ja, nånstans där är den. Eller här, men då har hon lagt bort den på ett konstigt ställe för jag har inte sett den.
Jaja, lång jävla diskussion om en nyckel!


Nu ska jag sova.
Sova gott, o skönt. O sen ska jag ha sovmorgon.
O sen åker jag till Sörping.
O sen hämtar jag husbil.
O sen jobbar jag.
O sen sover jag igen!
Men vet ni vad jag med ska göra. KÖRA BIL! Massa bil!


Vet inte om jag sa att jag körde Eriks bil... Nice!
Jag va inte riktigt vän med bromsen bara, haha. Bromsade för hårt hela tiden :) Men sen lärde jag mig :)
Erik va nog nervös heeeela tiden jag av borta :D


God natt!
Kärlek <3

Av Louise - 6 juli 2008 20:53

Sådär. Då är dag 2 kirrad.
11-20 idag med. Är inte riktigt van o bara ha långpass så det känns.
När jag cyklade hem från jobbet så var benen jävligt möra. Men det gick helt okej.
Kände mig lite folkilsk där efter rasten. Hade velat va i kök sista timmarna men Betty o Lojzan fick ta hand om DT:n.


Kan det ligga ett glas i happy mealet kanske?

Ja, hon där uppe verkade lite förvirrad.


Det var alltså jag som var den förvirrade människan, o jag förstår alls inte vad dom menade med det. Jäkla folk :)


Nu kommer snart Emilia o Andreas o vi ska snacka lite skit o ha det allmänt nice.
Imorn skulle jag ha jobbat 8-17. Men det blir sovmorgon, tack för den. O jag stänger 17-23,30 istället. Det kan jag faktiskt stå ut med.
Mån o tisdag kvar nu. Imorn bär det av till Sörping o sen är jag där till onsdag. Onsdag bär det av på semester, vet inte riktigt vart den resan tas. Men det märker  vi. Sitta i en husbil med mamma o pappa ett par dar. Vi får väl se hur folkilsk jag är sen :D
Sen kommer jag hem fred eller lördag o då stannar jag antagligen i Sörping, eller om jag åker hem o vill ha lite tid ensam med Fisen. För sen på mån ska jag va i Sörping igen o va där till på onsdagen för mamma o pappa är i Estland eller Lettland eller nått :D
Men men, det var min närmsta vecka. Funderar på om jag ska ta med mig datorn på semestern eller om den ska lämnas hemma. Skulle bli helt tokig utan dator ett par dagar. Men det skulle va jävligt soft o bara låta allt vara o ta en riktig semester. Vi får se hur det blir på tisdag. Ni lär märka iaf :D


Kärlek <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards