Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Louise - 24 juli 2008 23:20

Nu är det dags o sova, ska upp ganska tidigt imorn o fixa bilen så vi kan åka till IKEA. Ska bli kul!

Idag har jag vart lite irriterad, börjar känna av pengapressen den här månaden. Trodde faktiskt jag skulle ha lite mer pengar över än vad jag har. Men men, thats life. Visste ju att de skulle bli såhär så det gör inte så mycket. Ska storhandla imorn iaf så jag har mat hemma för resten av månaden, får skriva lista medans Fisen äter frukost. Massa som behövs. Allt börjar ta slut :(


Såg att min kära mor hade ringt nu vid 23. Undrar vad hon ville, antagligen så hade hon läst min blogg o mitt bittra inlägg. Haha, men det ska tas med en nypa salt, det är en blogg o jag vet att vem som helst kan läsa. Det har jag lärt mig den hårda vägen. Men jag blir fasen bitter när dom pratar till mig som om jag fortfarande var 14 år. Vilket jag inte är. Jag vill också betraktas som vuxen.


Men iaf, nu ska jag sova o vara nöjd med livet, veta att jag har sjuukt lite pengar o leva för efter att räkningarna är betalda. Seriöst, om inte jag får mina vab-pengar från försäkringskassans å går jag under.

Jag har nog inte oroat mig en enda gång för pengar sen jag flytta hit. Inte på riktigt iaf, men nu har jag pengaångest.


God natt.

Kärlek <3

Av Louise - 24 juli 2008 21:02

Fick nyss ett samtal från min kära mamma. Hon hade fått nys om att jag skulle låna Richards bil imorn o åka o kolla lite på Ikanohuset samt storhandla.

"Men ni behöver väl inte åka ända till Linköping för o kolla"
"Ska ni sitta i en varm bil då, det är väl onödigt"

hej AC!


Att jag har en brorsson som fyller år inom en vecka kanske inte spelar någon roll, att min frys i stort sett är tom kanske inte heller spelar någon roll, och att jag har semester o vill hitta på lite saker o göra, nae det spelar verkligen ingen roll.

Jag kommer nog aldrig betraktas som vuxen i mina föräldrars ögon. Till exempel så hade vi en diskussion om husbilen som ALLA vi barn skulle vilja låna.
L: Jag vill också låna husbilen nån gång.
M: Jaha, så du ska sitta o åka i den ensam, nae vart ska du åka då? (Väldigt skeptiskt)

L: Nae men jag kanske åker med nån.
M: Nae de går jag inte med på, det är ju skillnad Richard o Camilla, dom är ju en liten familj.


O helt plötsligt klassades inte jag o Fisen som en egen liten familj. Nae att jag hade en karl som lämnade mig i sticket när jag behövde honom som mest, det gjorde att jag inte klassas som en familj med min dotter.


Jag är inte särskilt intresserad av o skaffa pojkvän än på ett tag, men kanske att jag måste, då klassas vi kanske som en familj?


Nae jag är inte bitter idag.


Jag ska spara pengar o köpa bil.. Skit i min utlandssemester som jag tänkte åka på nästa år, det får jag nog ändå inte. Men en bil ska jag ha. Erik spara din bil till mig, jag behöver till December på mig =)


Nu ska jag se film.

Kärlek <3

Av Louise - 24 juli 2008 00:17

Hej o hopp i lingonskogen.
Precis hemkommen från lite grillmys med Emilia o Andreas o Hultebult. Det var trevligt, men jag ska aldrig mer grilla med engångsgrill. Sämsta nånsin.


Idag har jag spenderat hela dagen med min kära bror. Det var trevligt. Gick till honom vid elva imorse då vi skulle åka på Rejmyremarken. Det var han o hans svärföräldrar med familj. Var jättemysigt o gå på marknad. Var längesen, jag råkar ju alltid jobba eller nått sånt när det är marknader i Sörping eller här hemma. Nu är jag iaf ledig under Augustifesten vilket är niiice :D Öltält nån dag iaf. Det är mys!!!

Iaf så var vi på marknaden. Fisen fick en poliströja av Brollan... Den var jättefin, tack så mycket!!!

Sen efter marknaden så åkte vi o bada. Det var seriöst svinkallt. Jag brukar inte vara känslig, o speciellt inte efter att ha varit i ett tag, men det var svinkallt!!! Käkade pizza på stranden med. Var god pizza, är inte så förtjust i det längre, tyvärr så kommer man alltid på det när man ätit upp den. =)

Men aif så var dagens pizza god!


Vi åkte sen hem till Bror o fikade lite, köpte en sån färdigpaj som är på påse. Den var fasen god asså, inte smakat den förut. Men det kommer nog inhandlas nån gång :D


Nu ska jag krypa till sängs, eller nae. Jag ligger redan i sängen så det är soft. Imorn kommer min kusin o ska se hur jag bor. 6 mån senare =)

Sen på fredag är det eventuellt Bio med kusin, annars grillkväll med bror, camilla, andy, emilia o hult. Men allt hänger på barnvakt, bion var bestämd innan så har jag barnvakt ett par timmar så dissas grillkvällen :)


Kärlek <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards