Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Louise - 1 juli 2008 22:40

Mamma ringde nu.
Frågade vad jag gjorde o jag sa att jag väntar på Johanna som ska hmta mig för o åka o bada.
Haha, mammas kommentarer.

Men nu?
Simma inte ut för djupt.
Det händer så mycket nu för somrarna.
Dom ska åka o bada o jag blir så orolig.


Haha. Söta mamma.


Hon va även förskräckt över att jag sagt att hon sagt att jag inte var snäll. Hon tror nu att ni ska tro att hon är en ragata. Vilket hon inte är. Ta det med en nypa salt kompisar :D


Kärlek <3

Av Louise - 1 juli 2008 22:10

Imorse vakna man lite skapligt, till o med innan klockan började ringa. Wihhi, pigg o glad som man va :D Men så fort lockan ringde så blev jag trött o seg o snoozade iaf :D Ska det vara på detta viset? Va? Ska det det, ska det vara på detta viset?

Oj, humorn är hög idag :D


Iaf så kom Lojzan på den brillianta idén att åka o bada efter stängning. Är man barnledig så är man o då får man liksom passa på.
Emilia va på, men hon badar ju inte :P
Andreas va på, springa in för o ringa Erik. Han är på :D Wihii!
Mattias o Hanna är på, Alex o Tess kanske. Marzi o Lager är på. Nice nice. Ett härligt stort gäng som åker o tar ett midnattsdopp. Fan va mys.


Cyklade hem senare än vanligt för o hälsa på Jonnas (och min) pojkvän Ante. Alltså jag stannade på jobbet för o vänta på o få hälsa på han, sen bar det av hemåt. Har plockat lite, handlat lite så jag ska fixa couscoussallad till lunchlåda imorn. Tänkte hinna diska med innan Lager kommer vid 22,45 o hämtar upp mig. En halvtimme, borde hinna. Annars fixar jag det imorn. Men det vore skönt o ha det kirrat ikväll :D

Sen får jag se om jag orkar kirra couscoussalladen ikväll. Eller imorn. Men jag vet hur jag är, imorn kommer jag vilja sova så länge som möjligt. Kanske lika bra o fixa den idag. Hmm, japp. Nu gick jag!


Imorn kommer mammas lilla Fis hem.
Saknar dig prinsessan!
O på torsdag tror jag hennes pappa kommer o hälsar på. Hoppas han inte glömt det. Then I´m going maaaad!


Kärlek <3

Av Louise - 1 juli 2008 09:14

Japp, jobb idag.
Nu i Juli börjar den härliga delen av mitt sommarschema.
Jobbar bara halva veckor men dom dagar jag jobbar så är det.
10-19
11-20

8-17

Ja ni vet, hela dagar enbart :)
O ett par stängningar med :D Men stänga är kul. Me like!


Så idag är det med andra ord jobb till 19, sen hem o städa, o sen ta ett lååååångt bad o sen sova. Så nu har ni dagens planer. Kanske hörs ikväll.


Kärlek <3

Av Louise - 1 juli 2008 00:24

Tar mamma kort på sig själv =) Resultat av hårfärgningen följer vart efter :D


Idag har vart en soft dag. Jao, ganska iaf.
Började med jobb kl 11 imorse, hade bara lunchpass så jag slutade vid 15. Skönt, men det är fan nästan jobbigare o jobba 4 timmar utan rast än o jobba ett 8-timmars.

Hyrde ju två filmer idag. tänkte passa på när Fisen är borta. Har typ inte sett på film sen jag flyttade till eget. Men nu har det blivit en del.
Lojzanfilmer så klart =)
Påminner lite om Kalmar då jag alltid hyrde typ två filmer, Lojzanfilmer så klart, när Daniel var ute med kompisar eller om jag baar inte följa med ut nån gång. Det var min egen tid. Något jag kunde unna mig :P Sen fick jag ju nästan alltid hämta honom också så jag va ju tvungen o hålla mig vaken på något sätt, o då funkar ju fjortisfilmer galant. :D

Haha, på tal om det kom jag o tänka på nu när jag åkte o hämta Meeran, Daniel o Värnamo efter deras "grabbkväll". Ja dom hade såna, fastän vi var 8 pers i klassen varav två var tjejer så skulle dom envisas med att ha sina grabbkvällar. Haha, o Lojzan blev dissad.
Iaf så satt dom o sjöng o skrek hejjaramsor hela vägen hem från krogen. Haha. Men det var kul. Haha. Saknar Kalmar lite. Inte mycket men lite.
Första halvåret var det bra. Ja rent av bäst. Det var skitkul och vi hade jättekul i klassen. Men sen försvann det roliga lite o det blev kanske mer jobbigt.

Men det var ändå kul o va där, och det blev ännu bättre när jag kom hem. Har aldrig uppskattat Norrköping så mycket som efter Kalmar.


Idag är det 1 Juli. Första dagen på den månaden som jag firar två år som singel.
Jag minns inte riktigt när det tog slut. Typ efter den 11 är allt jag vet. Men för mig så anser jag nog att det redan var slut i början av Juli. Egentligen, det var bara inte uttalat än.

Redan när vi flyttade från Kalmar förstod jag att vårt förhållande var på upphällningen eller vad man säger. Jag minns hur jag packade mina saker i mina lådor, avsiktligt. Jag tänkte väl att det skulle underlätta. Ändå satt vi där i Septemper för snart två år sen bland hundratals kartonger och fösökte dela upp våra grejer. Men det gick lätt. Det var inte jobbigt alls.
Och egentligen så blev jag väl inte singel på riktigt förrän i Augusti, för det var då det tog slut på riktigt. Ni vet man kan ju ha en period efter avslutet då man fortfarande ses. Kanske för att man är rädd för att gå vidare, på riktigt. Jag vet att dessa två år vart väldigt nyttiga för mig. Haha, men jag är trött på singellivet, vill träffa en trevlig, snäll kille. Köpa hus, gifta mig, skaffa syskon till Fisen, bli klar med min utbildning o jobba med det som jag verkligen vill. Men det är långt kvar till dess. Har iaf 3-4 år kvar av utbildningen =)

Jag somnade ju ca en o en halv timme. Det var skönt. O antagligen välbehövligt. Men suck på mig va sur jag blev som somnade. Trodde hela kvällen skulle vara förstörd, men det blev den inte.
Såg på den första filmen. Den var riktigt bra.
Tror min lilla sovstund gav mig ny energi o jag kände att jag behövde gå ut o gå. Var ute mellan 21 o 22.30 Skönt. Behövde rensa skallen lite o bara gå o lyssna på min musik.
Blir inte sånt nu när cykeln är i min ägo. Cyklar ju vart jag än ska. annars så hade man ju alltid promenaden till o från jobbet.
Men som sagt, behövde rensa huvudet så jag gav mig ut på min promenad. O det var riktigt skönt. Lyssnade på Håkan. Måste nog få säga att För sent för Edelweiss är hans bästa skiva. Tokbra. Älskar den sjuukt mycket. Favoritlåtarna är
För sent för Edelweiss

Kärlek är ett brev skickat 1000 gånger
Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din

Lyssna och må bra!


Kom hem o såg den andra filmen.
Så himla bra den med. Men sorglig. Kanske inte riktigt var upplagd för sorglig film, men den var himla bra och fin.
Så här sitter jag nu, inte särskilt trött eftersom att jag redan sovit. Men borde sova eftersom jag har en lång dag imorgon som ska kirras.
Kan inet riktigt sova utan Fisen i hemmet. Saknar min fis. Min underbara lilla tjej som betyder mer än något annat.
Hon är mitt liv, min lycka och min kärlek <3


God natt.
Kärlek <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards