Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Louise - 1 oktober 2008 23:56

Ni som följt min blogg har sett att jagd ragit parallelen mellan hokcey o sex =) Asså att en bra match är bättre än sex. Nu spelas ju typ aldrig såna matcher här i Norrköping. Det är ju därför man vill till Götet så man kan vara singel ett tag till :P

Nej vars, skämt åsido.

IDAG VAR HÄSTEN BÄTTRE ÄN SEX!

Bara att komma åkandes på vägen o se att det är kö till parkeringen, sen fortsätta mot entrén o se att det är kö utanför dörrarna. Seriöst, kö utanför dörrarna. Shit asså. O så kryllade stället av polier. Redan där var stämningen på topp för mig =)

Fortsätter in mot hallen. Massa, massa folk. Örebro hade med sig en stor klack, vilket är dyngkul. Dock anser jag kanske att man kan vara en värdig klack utan svordomar och könsord. Men det var ändå kul. "Vi hatar Norrköping" och "Slakta Hästen" var några av deras fina visdomsord. Haha, att Örebroare kallar oss "bonnjävlar" är väl också det lite komiskt. Att folk drar med en klack gör att man tänder till lite extra som åskådare =)

Haha... Vilken match. När Hästen satte 1-1 var det total lycka =)

Örebrorna fick ha en egen liten speciell del i hallen i första periodpausen. Vi fick inte gå där. Känns konstigt att det är så i Himmelstalundhallen liksom. Haha =)
Matchen slutade 4-2, o helt plötsligt hördes inte Örebrofansen lika mycket längre.

Precis innan 3:e perioden slutade så sa speakern: Vi har ett meddelande från polisen till örebrofansen, ni stannar kvar på läktaren så får publiken gå ut först.

Men det gick ju inte riktigt. Örebroarna hoppade över läktarna och det blev slagsmål vid utgången. Vi andra människor fick inte gå ut samma väg som dom, utan fick smyga ut bakvägen =)

Nae fy fan vilken match. Så jävla nice nice. Hästen är än så länge obesegrade, vilket Örebro också var innan denna match. Nästa vecka blir det toppmöte igen. Då ska två obesegrade lag mötas igen. Vi får hoppas att det är Hästen som går ur den matchen som obesegrade. Och att det kommer lika mycket folk, om inte mer då =)


Gaaah, jag älskar hockey.

Dock har jag kommit på en nackdel med hockeyn. Jag blir så nervös så jag biter sönder mina naglar. men det kan det la vara värt =)


Kom hem o möttes av en naken Fis som inte ville sova. La mig med henne och skulle få henne o sova. Men då kom Matte o ringde på dörren så hon fick vara vaken lite till. O somnade typ nyss. Så jäkla illa... Men men, så kan det gå.


Haha, pratade med en ganska onykter Erik med. Det var kul.


Men nu ska jag softa lite, sen blire o sova.

 Och ni, vi ses i Himmelstalundshallen nästa onsdag =)

Kärlek <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards